CD&V Oost-Vlaanderen steunt Vergroot de Hoop in de strijd tegen kanker

maandag, 20 juni, 2016
CD&V Oost-Vlaanderen steunt Vergroot de Hoop in de strijd tegen kanker

Schenking van 5.512 euro aan het project studio Nona van het Kinderkankerfonds

Tijdens de eindejaarsperiode organiseerde CD&V Oost-Vlaanderen een actie ten voordele van het goede doel ‘Vergroot de hoop’. We steunden het project in hun strijd tegen kanker door de verkoop van plantjes en kaarten voor het Wij-concert.

Waarom Vergroot de hoop?

Vergroot de Hoop steunt de strijd tegen kanker door zoveel mogelijk taxussnoeisel, een basisgrondstof voor chemotherapie, in te zamelen.  Deze inzameling krijgt de medewerking van gemeenten en intercommunales die hun containerparken ter beschikking stellen.

Bovendien levert elke kubieke meter ingezameld taxussnoeisel geld op voor kankerbestrijding.  Voor elke kubieke meter snoeisel die Vergroot de Hoop ontvangt, doneert de organisatie geld aan ofwel deelnemende gemeenten en intercommunales die zelf beslissen over de bestemming van het geld, ofwel aan partnerorganisaties.  Hierbij is de bindende voorwaarde dat deze sommen ten goede komen van een organisatie of instelling die zich rechtstreeks met bestrijding van kanker bezighouden.

Doel CD&V Oost-Vlaanderen met deze actie?

De CD&V-actie had als opzet het project van Vergroot de Hoop te ondersteunen en te promoten bij onze leden en sympathisanten en op die manier extra taxusdonors te vinden. Tezelfdertijd wilden we ook een mooi bedrag inzamelen voor een project dat zich inzet voor de begeleiding van kankerpatiënten. Dit project vonden we in Studio Nona, een initiatief van Hilde Verwaeren en Karel Francque dat onder de vleugels van het Kinderkankerfonds kan gerealiseerd worden.

Studio Nona?

Studio Nona wil zieke kinderen via spelbegeleiding aan huis even weer kind laten zijn. Naast de waardevolle, bestaande initiatieven zoals Make a wish, bednet, kampen voor zieke kinderen, knutselactiviteiten in het ziekenhuis, enz. richt dit initiatief zich tot patiëntjes die thuis verzorgd worden. Studio Nona wil ouders een keuzemenu aanbieden van spel en ontspanning op maat.

Hilde en Karel hopen dat kinderen en gezinnen die strijden tegen een zware ziekte dankzij Studio Nona moed blijven vinden om door te gaan, te herstellen en een toekomst op te bouwen. Voor de ouders die achterblijven na het verlies van hun kind, kan Studio Nona hopelijk de troost van mooie herinneringen brengen.

Met trots overhandigden we op 14 juni een cheque van 5512 euro aan Hilde Verwaeren (studio Nona), Prof. Yves Benoit (Kinderkankerfonds vzw) en Bart Van Hulle (Vergroot de hoop).

We doen ook een warme oproep om in het komende snoeiseizoen taxussnoeisel te doneren aan Vergroot de Hoop.  Zo leeft de actie verder en verzamelen we extra middelen voor de strijd tegen kanker.

Meer info:

www.vergrootdehoop.be