Op 14 oktober 2018 kozen de inwoners van Aalter en Knesselare sterk overtuigd voor CD&V/N-VA. Het kartel kon op maar liefst 11.812 stemmen rekenen, en werd dan ook uitgeroepen tot winnaar van de verkiezingen. Deze uitzonderlijke score bevestigt dat de inwoners van Aalter en Knesselare er massaal op vertrouwen dat de nieuwe beleidsploeg de toekomst van de fusiegemeente minutieus in goede banen zal leiden.

Met dit nieuw, krachtig en samenhangend bestuur verbinden wij ons er toe om van de fusiegemeente verder een voorbeeld te maken in de brede regio op het vlak van communicatie met de burger, leven en ondernemen, werken en ontspannen!

De nieuwe beleidsploeg ziet er als volgt uit:

Aldus zullen bovenstaande schepenen - waarvan de voordrachtaktes reeds getekend zijn - aan de gemeenteraaid van 2 januari 2019 worden voorgesteld, en zij zullen hun mandaat en dit zonder voorafgaande vastgelegde einddatum en met volle bevoegdheid uitoefenen. De gemeenteraad zal voorgezeten worden door Kris Ally.

Tot slot wensen wij de uittredende leden van de beide colleges te bedanken; Fons De Neve, Sabine van Wonterghem, Bieke De Neve, Martine Bergez en natuurlijk in het bijzonder collega-burgemeester Erné De Blaere.