Patrick Verwilst volgt Birger Quintyn op als schepen. Miguel De Ruyck nieuw in de gemeenteraad.

maandag, 19 december, 2016

Omwille van een omslag in zijn beroepsloopbaan neemt Schepen Birger Quintyn (CD&V)  uit Sint-Maria-Aalter ontslag uit al zijn politieke mandaten en verlaat hij het College van Burgemeester en Schepenen en de Gemeenteraad van Aalter.

Birger Quintyn werd vorige week laureaat van een assessment procedure voor de functie van pedagogisch directeur in het Emmaüs Instituut te Aalter. De raad van bestuur van de vzw Provincialaat der Broeders van Liefde heeft aansluitend beslist om hem met onmiddellijk ingang aan te stellen als pedagogisch directeur. Hij was tot op heden leerkracht en pedagogisch coördinator in de school.

CD&V Aalter wenst Birger Quintyn alle succes toe met deze zeer boeiende uitdaging met heel veel verantwoordelijkheid. CD&V Aalter houdt er ook aan Birger Quintyn te danken voor zijn inzet, gedrevenheid en frisse ideeën. Hij werd in 2000 gemeenteraadslid en fractievoorzitter en werd in 2006 op 27-jarige leeftijd de jongste Schepen ooit in Aalter.

In het College van Burgemeester en Schepenen zal Birger Quintyn worden vervangen door Patrick Verwilst (CD&V). Patrick Verwilst wordt morgen 50 jaar, is gehuwd met Nathalie en woont in de Sparhoekdreef in Sint-Maria-Aalter. Hij is gemeenteraadslid sedert 2000 en behaalde bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen 919 voorkeurstemmen. Hij legt in de zitting van de Gemeenteraad van vanavond in de handen van Burgemeester Wnd. Patrick Hoste zijn eed af als Schepen.

In de Gemeenteraad zal Birger Quintyn worden opgevolgd door Miguel De Ruyck (CD&V). Miguel De Ruyck is 42 jaar, ondernemer, gehuwd met Nathalie, vader van Amélie en Thibault en woont in de Congostraat in Lotenhulle. Hij is momenteel een gewaardeerd OCMW-raadslid. Hij zal de eerstvolgende Gemeenteraad zijn eed afleggen in handen van de Voorzitter van de Gemeenteraad.

CD&V Aalter wenst Patrick Verwilst en Miguel De Ruyck heel veel succes toe in respectievelijk het College van Burgemeester en Schepenen en de Gemeenteraad.

Pieter De Crem

Voorzitter CD&V Aalter