Brokje Star Wars in Aalterse straten

maandag, 5 september, 2016

"Het ziet eruit als een brokje Star Wars in de straten van Aalter", zegt De Crem. Bij het uittesten bleek het allemaal toch iets moeilijker dan je eerst zou denken. "Gelukkig maar, want mijn vrouw weet beter niet dat ik ook kan stofzuigen", lacht De Crem. De nieuwe straatstofzuiger kost 23.810 euro. Openbare netheid is dan ook een echte fetisj van De Crem.

"Veel geld, maar we zetten dan ook zwaar in op netheid. De dienst 'Aalter Proper' bestaat precies tien jaar en was in 2006 een echte trendsetter. Ondertussen zijn er elke dag in onze gemeente 38 arbeiders in de weer om alles proper en net te houden, zeker dubbel zo veel als in veel andere gemeenten. Negen mannen worden effectief ingezet om de straten proper te houden. Drie mannen zijn verantwoordelijk voor de begraafplaatsen en zes werken er op het containerpark. Tien mannen staan in voor het groenonderhoud en nog eens tien om de gemeentelijke infrastructuur te onderhouden. Samen met de hulp van onze burgers, worden we zo de properste gemeente van het land." (JSA)

Artikel verschenen in Het Laatste Nieuws op 3 september 2016