Kristof De Blaere

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen

• Geboortedatum:

9 juli 1977

“Respect voor eigenheid, oog voor de toekomst!”

Als de zoon van de huidige burgemeester van Knesselare/Ursel is politiek geen onbekend terrein voor Kristof De Blaere.

Gezond kritisch maar heel positief ingesteld, zo kan men hem het best omschrijven. Ook iemand die zich graag engageert, zowel sociaal als organisatorisch. Dit laatste toont hij o.a. als organisator van het Cogetama Fest of als bestuurslid bij de Rederijkerskamer Sint-Elooi in Knesselare.

Kristof is ervan overtuigd dat de fusie het beste van beide gemeentes naar boven zal brengen. Zijn hart ligt weliswaar in Knesselare en Ursel, maar hij is ervan overtuigd dat de positieve elementen van alle deelgemeentes kunnen geïmplementeerd worden in het nieuwe Aalter.

Op cultuurgebied ziet Kristof een nieuwe polyvalente zaal in Knesselare of een ontmoetingsruimte in zowel Knesselare als Ursel.

Inzake mobiliteit wil hij het zwaar verkeer in de dorpskernen beperkt zien. Fiscaal dient bekeken hoe het direct voelbare gunstige regime naar aanleiding van de fusie kan worden uitgebouwd. Tenslotte zet Kristof in op een efficiënte dienstverlening voor de burger en het optimaliseren van de sportinfrastructuur.