Mathias Van de Walle

Jongerenvoorzitter & OCMW-Raadslid

Mathias is een geboren en getogen Aalternaar. Sinds zijn eerste levensjaren is hij woonachtig te Aalter. Tijdens zijn jeugdjaren woonde hij eveneens 4 jaar lang in Lotenhulle waar hij school liep in de Taborschool. Na de lagere school te hebben voltooid, verhuisde hij terug naar Aalter-centrum en begon hij zijn middelbare studies in het Aalterse Emmäusinstituut. Daar volgde hij zes jaar lang de richting Latijn.

Na zijn middelbare studies koos hij ervoor om rechten te gaan studeren aan de Universiteit van Gent. Kort daarna werd hij ook geselecteerd om deel te nemen aan het eliteprogramma (Quetelet-colleges) van de UGent. Na het behalen van zijn bachelordiploma trok hij naar Duitsland waar hij 6 maanden studeerde in het kader van het Erasmusprogramma.

Mathias is advocaat-stagiar bij het Gentse advocatenkantoor Van Eeckhoutte, Taquet en Clesse.

Verenigingsleven
    Mathias is sportief en speelt voetbal bij WSL Lotenhulle. Naast voetballen, fietst hij ook recreatief.

Op politiek vlak engageerde hij zich in 2014. Toen trok hij samen met andere Aalterse jongeren aan de kar om jong CD&V Aalter nieuw leven in te blazen. Sinds 2016 is hij de voorzitter van onze afdeling en zetelt hij eveneens in het Oost-Vlaams bestuur van jong CD&V. Sinds april 2017 zetelt hij in de OCMW-raad om het sociaal beleid in Aalter mee vorm te geven.

Mathias vindt het Aalterse verenigingsleven zeer belangrijk. Voor hem zijn vrijwilligers dan ook het cement van de samenleving en zorgen zij ervoor dat banden tussen mensen worden versterkt.

Met het einde van het jaar dat steeds dichterbij komt, hier een kort overzicht van onze activiteiten en thema's die we doorheen…