Maud De Decker

4 mei 1995

• Geboorteplaats:

Brugge

Maud De Decker uit Knesselare is met haar 23 lentes één van de benjamins van de lijst. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat het beleidsdomein jeugd de speerpunt wordt van haar campagne, met bijzondere aandacht voor buitenschoolse opvang en het aanbod van een kwaliteitsvol onderwijs.

Door haar studies Bestuurskunde en Publiek Management wil ze zich echter ook richten op burgerzaken en de gemeentelijke organisatie, die voor alle burgers meer dan ooit van groot belang zijn door de fusie. Ook toerisme staat hoog op haar prioriteitenlijst, gezien haar huidige beroepsactiviteit als air hostess bij TUIfly. Deze extra opleiding heeft Maud gevolgd na haar studies aan de Universiteit Gent.

Maud is een heel open persoon die heel leergierig is, graag verantwoordelijkheid neemt en daarbij steeds zo correct mogelijk te werk gaat. Het is voor Maud haar eerste politieke ervaring. Ze kijkt er naar uit om haar opgebouwde kennis in de praktijk om te zetten en op deze manier een vernieuwend effect te geven.

Maud is geboren en getogen in Knesselare. Volgens haar is er een gezond evenwicht tussen de verschillende culturele, toeristische en sportactiviteiten en de rust die kan terug gevonden worden in haar thuisgemeente, zoals in het Drongengoedbos. Dit wil Maud graag helpen behouden.