Michael Canoot

Webmaster & Bestuurslid

• Geboortedatum:

8 november 1996

Michaël wordt geboren op 8 november 1996. Hij groeit op in Bellem (Aalter) en woont er inmiddels al heel zijn leven. Het lokale gegeven speelt van kleins af aan al een belangrijke rol voor hem. Dit vertaalt zich in de keuze van school, sport, en jeugdvereniging. Zijn middelbare studies volgt hij op het Emmaüsinstituut in Aalter.

Michaël kiest ervoor om internationaal management te gaan studeren aan de Artevelde hogeschool in Gent. Naast het opbouwen van een goeie dosis kennis geeft dit hem de kans om buitenlandse ervaring op te doen en vertrouwd te raken met andere culturen. Buiten de schooluren houdt hij zich voornamelijk bezig met het beoefenen van sport, fotografie en zijn hond. Michaël heeft van thuis uit een liefde voor dieren meegekregen. Zijn ouders runnen samen een familiebedrijfje, waar hij dus op regelmatige basis een handje toesteekt. Het familiegebeuren is zeer belangrijk voor hem.

Een drietal jaar geleden solliciteert hij voor de studentenjob als host bij het gemeentebestuur van Aalter. Dit biedt hem de kans om de gemeente vanuit een ander perspectief te leren kennen. Uiteindelijk vindt hij zo zijn weg naar de politiek.

Binnen CD&V Aalter houdt Michaël zich permanent bezig met het digitale luik van de afdeling. Aangezien hij graag creatief bezig is neemt hij het grafisch ontwerpen op zich en beheert ook alle media kanalen, waaronder Instagram, Facebook en deze website. Hij zorgt ervoor dat alle communicatie op maat verloopt. Daarnaast assisteert Michaël zijn partijgenoten zoveel mogelijk bij het uitstippelen van plannen, het organiseren van evenementen en geven van advies. Overigens maakt hij ook deel uit van het partijbestuur.