Philippe Verleyen

Derde schepen

• Geboorteplaats:

Aalter

Philippe Verleyen wordt geboren op 19 juni 1962. Hij groeit op in Aalter-Brug en volgt zijn humaniora aan het Sint Vincentiuscollege te Eeklo. Nog vόόr hij de studies ‘verzekeringen’ in Gent aanvat overlijdt plots zijn vader, Louis Verleyen, waardoor hij al op heel jonge leeftijd de verantwoordelijkheid krijgt over een zelfstandig bank- en verzekeringskantoor. Het samengaan van studeren en werken zijn hem dan ook niet vreemd. Iets wat zijn hele leven zal tekenen. Gedurende ruim 35 jaar bouwt hij dit kantoor in Aalter-Brug uit en opent in 1999 een filiaal in Bellem. In 2015 integreert hij het in het kantoor Solvas.

Zijn eerste verkiezingsdeelname dateert van 1994. Hij wordt lid van de gemeenteraad en legt in december 1998 de eed af als schepen. Met een korte onderbreking in 2007 bekleedt hij onafgebroken dit mandaat.

Naast zijn schepenambt is hij sinds 1985 lid en vanaf 1996 voorzitter van de Kerkraad Sint Godelieve in Aalter-Brug. Bovendien is hij lid van het plaatselijk feestcomité dat onder meer instaat voor de organisatie van de jaarlijkse kermis en de 2-jaarlijkse kleinkunstavond op Aalter-Brug.