Pieter De Crem

Afdelingsvoorzitter, Titelvoerend Burgemeester, Staatssecretaris voor Buitenlandse Handel

• Geboortedatum:

22 juli 1962

• Geboorteplaats:

Aalter

Pieter De Crem wordt geboren op 22 juli 1962 in het Oost-Vlaamse Aalter. Zijn humaniora doet hij op het Sint-Jan Berchmanscollege te Brussel. Nadien studeert hij Romaanse filologie aan de Katholieke Universiteit te Leuven en volgt ook Europees en Internationaal Recht aan de Vrije Universiteit Brussel. Hij is een alumnus van de Harvard Business School (AMP).

Tijdens zijn universitaire studies verwerft hij, naast een diepgaande talenkennis, ook een grondig inzicht in de economische en financiële stelsels en in de internationale fiscaliteit.

De moedertaal van minister Pieter De Crem is het Nederlands. Hij beheerst grondig het Frans, Engels, Duits, Spaans, Italiaans en Portugees. Daarnaast beschikt hij over een basiskennis van het Russisch.

In 1994 nam hij een eerste keer deel aan de gemeenteraadsverkiezingen en werd prompt burgemeester van Aalter. De gemeenteraadsverkiezingen in 2000 en 2006 bevestigden zijn burgemeesterschap en in 2012 werd zijn persoonlijke score nog scherper gesteld met 64,56 % van de uitgebrachte stemmen. Zijn partij behaalt 19 van de 25 zetels in de gemeente. Onder zijn impuls wordt in 2017 de fusie van de gemeente Aalter met Knesselare gerealiseerd, die vanaf 1 januari 2019 de nieuwe gemeente Aalter zal heten en ongeveer 30.000 inwoners zal tellen.

CD&V en N-VA reiken elkaar opnieuw de hand op basis van een sterk en ambitieus project. Samen gaan we voor een sterk en nieuw…