Aalter investeert 700.000 euro in de aanleg van een fietsbrug over de Bellemstraat. De fietssnelweg langs de spoorweg moet zo conflictloos over de rijweg komen.

Infrabel is in het kader van de aanleg van het derde en vierde spoor bezig met het verbreden van de spoorwegbrug in de Bellemstraat in Aalter. “Dat zijn werken waar wij als gemeente niet veel in te brokkelen hebben, maar toch kregen we de mogelijkheid om daar een mooi project aan te koppelen”, zegt burgemeester Pieter De Crem (CD&V).

“Naast de bredere brug investeren wij als gemeente meteen ook 700.000 euro voor de aanleg van een fietsbrug, die aan die brug gekoppeld wordt. Dat was nu of nooit en we hebben als gemeente snel geschakeld. Er loopt een fietssnelweg langs de spoorweg, maar nu moesten de fietsers de Bellemstraat nog kruisen. En dat zorgde voor gevaarlijke situaties. Met de nieuwe fietsbrug zullen fietsers die op de fietssnelweg rijden binnenkort dus gewoon over de Bellemstraat kunnen rijden, zonder in conflict te komen met ander verkeer. Je zal de fietssnelweg daar ook op en af kunnen, waardoor wij in Aalter de eerste fietssnelweg krijgen met een oprit en afrit.”

© Artikel door Joeri Seymortier voor Het Laatste Nieuws. Gepubliceerd op 21 december 2020.

• Gebouwen & infrastructuur
  • Mobiliteit & openbaar vervoer