CD&V Aalter wil de komende vier jaar een pak lokale wegen vernieuwen. Er wordt 4 miljoen euro aan de kant gezet, om alles samen 100 kilometer wegen te vernieuwen.

Aalter sluit een raamcontract af van 48 maanden of vier jaar, voor het groot onderhoud van lokale wegen. “We hebben 4 miljoen euro voorzien om de komende vier jaar onze lokale wegen te vernieuwen en aan te pakken”, zegt schepen van Openbare Werken Patrick Hoste (CD&V). “Als je rekent op een kostprijs van 40.000 euro per kilometer, weet je dat we ongeveer 100 kilometer wegen gaan kunnen vernieuwen. Ja, we weten dat er in Aalter wegen zijn die er momenteel heel slecht bij liggen. Maar binnen vier jaar zal je echt ver moeten zoeken om in Aalter nog een ‘slecht baantje' te vinden.”

De 100 kilometer lokale wegen die met dit budget aangepakt worden, komen bovenop de projecten waar rioleringen voorzien worden en de wegen dus ook al vernieuwd worden, zoals in de stationsbuurt van Maria-Aalter, of in Knesselare waar de werken nu al gestart zijn.

Artikel door Joeri Seymortier voor Het Laatste Nieuws. Gepubliceerd op 12 juli 2021.

• Mobiliteit & openbaar vervoer
  • Gebouwen & infrastructuur