CD&V Aalter gaat voor 100% duurzaamheid: inwoners die een elektrische auto aankopen, zullen voortaan kunnen genieten van een premie van niet minder dan 500 euro.

Het gaat over de aankoop van een volledig elektrische (bestel)wagen – dé wagen van de toekomst –, aangekocht bij een verkooppunt, vestiging, garagehouder, concessiehouder of een dealer op het grondgebied van Aalter. Op die manier wenst de gemeente niet alleen de inwoners te stimuleren, maar ondersteunen we eveneens de lokale verkopers én economie.

Naast de unieke aanmoedingspremie voorziet het Gemeentebestuur Aalter ook de nodige faciliteiten om elektrisch rijden aantrekkelijk te maken. Er zijn al laadpunten voor elektrische wagens aan het Sportpark Aalter-centrum, aan het gemeentehuis Aalter-centrum en op de parking Sportstraat in Knesselare. Nog dit jaar komen er in Aalter-centrum een laadpaal bij in de IJzerstraat en een nagelnieuw snellaadstation voor zes wagens op parking Aard.

Daarmee slaat Aalter voorgoed de weg in richting duurzame mobiliteit!

Meer info via volgende persartikels:

• Duurzaamheid
  • Mobiliteit & openbaar vervoer