Op donderdag 1 oktober kondigt zich opnieuw een sportieve hoogdag aan in onze gemeente. Reeds voor de 7de maal zal de BinckBank Tour halt houden in Aalter.

Zoals ondertussen algemeen bekend is, draagt het Gemeentebestuur Aalter de wielersport al jaren een warm hart toe. Ook in deze moeilijke periode wil het bestuur haar bijdrage leveren tot een heropleving én beleving van de wielersport.

Kortom, op 1 oktober zijn alle wielersupporters uit het Meetjesland en omstreken welkom om de absolute wielertop te komen bezichtigen aan de finishlijn in Aalter. Dit uiteraard met respect voor de maatregelen die de UCI en de overheid treffen in verband met COVID-19. Er zullen ook drie plaatselijke ronden door Aalter en Knesselare zijn, waarbij mensen dus ook veilig in hun voordeur van de koers kunnen genieten.

Dit alles werd gisteren officieel vastgelegd met de ondertekening van een tweejarig contract door koersdirecteur Rob Discart en het schepencollege van de gemeente Aalter.

• Sport