Aalter gaat rond de Markt verzinkbare palen in de rijweg installeren, zodat het centrum gemakkelijker verkeersvrij gemaakt kan worden voor activiteiten.

De palen zullen in de rijweg zitten, en met een simpele druk op de knop uit de grond gehaald kunnen worden. Zo worden de centrumstraten gemakkelijker verkeersvrij gemaakt, zonder hekken te moeten plaatsen. De paaltjes komen ter hoogte van de Standaard Boekhandel in de Stationsstraat, net voorbij Frituur Nancy in de Lostraat, en net voorbij het kruispunt aan kinderboetiek Missy Muis in de Brouwerijstraat. Ook in de S-bocht tussen de Corneliusparking en parking Aard komen verzinkbare paaltjes.

“De prijsvraag is gebeurd, dus we hopen dat de paaltjes er snel komen”, zegt burgemeester Pieter De Crem (CD&V). “Bij kermissen op activiteiten wordt dat een efficiënte manier om het centrum verkeersvrij te maken. Of we ook plannen hebben om dankzij de paaltjes te experimenteren met verkeersvrije zondagen? Niet meteen, maar we kijken hoe alles loopt”, zegt De Crem nog.

Artikel door Joeri Seymortier voor Het Laatste Nieuws. Gepubliceerd op 11 september 2021.

• Gebouwen & infrastructuur
  • Mobiliteit & openbaar vervoer