Vanaf maandag 11 mei 2020 treden ook in Aalter de nieuwe coronamaatregelen in werking. Dat houdt onder meer in dat ook in onze gemeente de meeste winkels opnieuw de deuren mogen openen.

Elke Aalternaar is vanuit economisch perspectief op één of andere manier wel getroffen door deze crisis... Wekenlang waren bijvoorbeeld een groot deel van onze lokale handelaars verplicht om de deuren te sluiten, en zagen zo veel omzet verloren gaan. Of inwoners konden niet anders dan bepaalde inkopen uit te stellen. Het gemeentebestuur van Aalter blijft niet bij de pakken zitten en wil nu reeds alle inwoners en handelaars een stevig duwtje in de rug geven.

Daarom zal een Aalterbon ter waarde van € 25,00 per inwoner worden aangeboden aan iedereen die geboren is vóór 01.01.2003. Dit komt neer op een directe injectie van 600.000 euro (zeshonderdduizend) in de Aalterse economie. Ter voorbeeld: Voor een gezin van 4 personen, waarvan iedereen voldoet aan de voorwaarden, komt dit neer op een stimulans van 100 euro.

De bonnen zullen spoedig (op naam) aan iedereen per post worden bezorgd, en zijn geldig vanaf 1 juli 2020 tot 31 december 2020, en kunnen gebruikt worden in alle Aalterse handelszaken. We wachten bewust tot 1 juli, omdat sommige zaken volgende week nog niet open mogen, en we iedereen gelijke kansen willen geven.

Voor verdere informatie over de coronamaatregelen kan u steeds terecht op mijn website pieterdecrem.be.

Met vriendelijke groeten,

Pieter De Crem