De jeugd van Aalter kan in deze coronatijd haar hart luchten in ‘De Living’. Jeugdcentrum Kadans en de jeugddienst trekken elke woensdag naar een speelplein in een andere deelkern.

De Living stond woensdag voor het eerst op het speelplein van Bellem. “Elke woensdag trekken we naar een speelplein in één van onze dorpen”, zegt schepen Mathias Van de Walle (CD&V). “We zetten er zetels, met een plexischerm tussen. Zo kunnen kinderen en jongeren eens een goed gesprek voeren met iemand van Kadans of van de jeugddienst. De jeugd heeft daar echt behoefte aan. Ze zien vrienden nu veel minder, en ook de lessen gebeuren vaak van achter hun computerscherm. Eens een echt gesprek voeren, kan in deze coronatijden wonderen doen. Op de site en Facebookpagina van de gemeente en Kadans vind je waar we welke woensdag zitten. Je maakt best vooraf een afspraak.”

DJ-set
Kinderen en jongeren kunnen op www.aalter.be/speurneuzen ook wandelingen downloaden om samen met de bubbel van het gezin de dorpen van Aalter te ontdekken. Onderweg moeten vragen opgelost worden, en zo kan je prijzen winnen. Op de Facebookpagina van ‘Jeugd Aalter’ staat er nu ook elke woensdag een nieuwe podcast, waarin kinderen en jongeren op een gemakkelijke manier informatie krijgen over corona. Een laatste actie is de ‘DJ on Tour’. Jongeren kunnen twee dagen gratis een DJ-set lenen, en zo thuis hun DJ-skills wat aanscherpen.

Artikel door Joeri Seymortier voor Het Laatste Nieuws. Gepubliceerd op 25 november 2020.

• Jeugd
  • Gezondheid & welzijn