Leden van JONGCD&V Aalter trokken afgelopen zaterdagmiddag de straten op voor hun jaarlijkse zwerfvuilactie. Ditmaal ruimden ze de afrit van Gent op. Op korte tijd slaagde de ploeg erin om zo’n 70 kilogram zwerfvuil op te rapen. De keuze voor deze locatie was snel gemaakt, want afritten blijken jammerlijk genoeg een ware aantrekkingspool voor zwerfvuil te zijn.

Michaël Canoot, voorzitter JONGCD&V: “We verzamelden een behoorlijke hoeveelheid zwerfvuil op korte tijd, maar uiteindelijk blijft dit klein bier vergeleken met de vele inspanningen die bermmeesters en het team van AalterProper dagdagelijks leveren in dit verhaal. Dit is dan ook onze manier om waardering uit te spreken voor hun werk.”

Ook schepen Van de Walle (CD&V) was aanwezig tijdens de actie. Hij deelde mee dat dergelijke initiatieven steeds op de steun van het bestuur kunnen rekenen, en dat deelnemers het nodige materiaal gratis kunnen aanvragen via de gemeentewebsite.

Michaël Canoot besluit: “Als we de cijfers rond zwerfvuil bekijken merken we een dalende trend op, maar dit is nog lang niet voldoende. Omwille daarvan engageren we ons er op jaarlijkse basis toe om dit op te politieke agenda te blijven zetten, maar ondanks dit alles zal het inspanningen vragen van elke burger om in Aalter een nog properdere leefomgeving te realiseren.”

Meer info: https://www.hln.be/in-de-buurt/aalter/70-kilo-zwerfvuil-uit-berm-rond-afrit-e40-gehaald~a5aab0e1/

• Afvalbeleid
  • CD&V in Beweging