Het vaccinatiecentrum in het Sportpark van Aalter is momenteel dicht. Vanaf 28 oktober gaat het weer open, voornamelijk voor de derde prikken.

Er zijn in het vaccinatiecentrum van Aalter al meer dan 43.000 vaccins gezet. Het zou normaal nu sluiten, maar omdat er ook een derde boostervaccin komt voor alle 65-plussers, blijft het zeker nog tot het einde van het jaar open.

Burgemeester Pieter De Crem:

“Zo kunnen die mensen ook hun derde vaccin in eigen gemeente en dus dicht bij huis krijgen. Een engagement dat wij als gemeente echt willen nemen, omdat we geloven dat zo’n derde vaccin echt wel belangrijk is. Intussen zijn we al gestart met de eerste derde prikken. Mensen met immuunstoornissen en 85-plussers zijn al uitgenodigd. Dat zijn meer dan 2.000 Aalternaren. Bijna de helft kreeg intussen al een derde prik. De ruim 400 bewoners van de woonzorgcentra in Aalter-centrum en Ursel mogen ook snel hun booster verwachten. Kinderen die in het najaar 12 jaar worden, krijgen ondanks eerdere berichten toch nog een uitnodiging om gevaccineerd te worden. En wie eerder een vaccin weigerde, krijgt een nieuwe kans om zich alsnog te laten inenten. Die laatste groep dient wel zelf contact op te nemen met het callcenter om een afspraak te maken."

Sportclubs?

Alles samen gaat het in Aalter om 6.750 mensen die uitgenodigd zullen worden voor een derde prik. Als de regering nadien beslist dat er nog meer doelgroepen een derde prik moeten krijgen, dan zal het vaccinatiecentrum zelfs tot langer dan Nieuwjaar open moeten blijven. Groen vraagt daarom compensaties voor de sportclubs die nu de sporthal niet kunnen gebruiken, en noodgedwongen moeten uitwijken.

Schepen Van de Walle:

“Er moet wel wat geschoven worden voor trainingen, maar de competities komen niet in gevaar. De vraag naar extra financiële steun om die reden is bij ons nog niet binnen gekomen.”

Callcenter

Je kan het callcenter van het vaccinatiecentrum Aalter bereiken op 09/325.74.75. Een vraag stellen kan ook via vaccinatiecentrum@aalter.be

Artikel door Joeri Seymortier voor Het Laatste Nieuws. Gepubliceerd op 13 oktober 2021.

• Volksgezondheid